Toepassingen vitamine D3

Goed voor uw skelet

Vitamine D3 (cholecalciferol) draagt bij tot normale calcium- en fosforgehalten in uw bloed en verhoogt de opname van calcium in de botten, zodat u sterke botten behoudt. Ook is vitamine D3 van belang voor uw gebit.

Goed voor celdelingproces

Vitamine D3 speelt een rol in het proces van weefselgroei en – ontwikkeling.

Zorgt mede voor goede weerstand

Vitamine D3 heeft een positieve invloed op uw immuunsysteem.

Goed voor uw spieren

Vitamine D3 speelt een rol bij het behouden van soepele en sterke spieren.

Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid

Per dag heeft u als volwassene 10 µg vitamine D nodig.

Als u ouder bent dan 70 jaar heeft u 20 µg vitamine D per dag nodig.

De maximaal veilige hoeveelheid bedraagt 100 µg per dag.

Wist u dat … 

  • vitamine D3 een sterkere werking heeft dan vitamine D2?
  • de Gezondheidsraad senioren en mensen met een donkere huidskleur aanbeveelt extra vitamine D (via een supplement) te gebruiken?
  • uw spieren vitamine D goed kunnen gebruiken als u na de operatie gaat sporten?
  • vitamine D de calciumopname in uw botten verhoogt.