Toepassingen vitamine B6

Aanmaak rode bloedcellen

Vitamine B6 (pyridoxine) is van belang voor de aanmaak van uw rode bloedlichaampjes.

Ondersteunt uw energieniveau

Vitamine B6 heeft een rol in de opbouw en afbraak van eiwitten en koolhydraten (suikers) en levert een bijdrage aan uw normale energiehuishouding en uw energievoorziening in de spieren tijdens sport.

Draagt bij aan uw hormoonactiviteit

Vitamine B6 draagt bij tot de regulering van de hormonale activiteit in uw lichaam.

Zorgt mede voor goede weerstand

Vitamine B6 is van belang voor de productie van afweercellen en heeft een positieve invloed op uw immuunsysteem.

Goed voor uw geheugen en zenuwen 

Vitamine B6 is gunstig voor een geestelijke balans, draagt bij aan uw concentratie en leerprestaties en is goed voor uw geheugen en een goede gemoedstoestand. Ook is vitamine B6 van belang voor uw zenuwstelsel.

Draagt bij aan uw fitheid

Vitamine B6 helpt vermoeidheid en moeheid te verminderen.

Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid

Per dag heeft u als volwassene 1,5-1,8 mg* vitamine B6 nodig.

Voor vitamine B6 geldt de veilige bovengrens van 25 mg per dag.

* Respectievelijk voor volwassenen vanaf 19 jaar en mannen vanaf 51 jaar.

Wist u dat …

  • er in de WLS Forte maar 980 µg vitamine B6 zit? Dit is een goede aanvulling op uw voeding. 
  • de veilige bovengrens van vitamine B6 van 25 mg pas bereikt wordt als u 10 kilo aardappelen of 65 bananen zou eten?