Toepassingen vitamine B5

Bevordert uw energiestofwisseling

Vitamine B5 (panthoteenzuur) helpt energie vrij te maken uit vetten, koolhydraten en eiwitten die u via uw voeding binnenkrijgt en activeert de natuurlijke energie in uw lichaam.

Ondersteunt in stresssituaties

Vitamine B5 levert een bijdrage aan normale mentale prestaties en ondersteunt u in spannende tijden en tijdens drukke werkzaamheden.

Helpt bij vermoeidheid

Vitamine B5 draagt bij aan uw fitheid en heeft een gunstige invloed op de vermindering van vermoeidheid en moeheid.

Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid

Per dag heeft u als volwassene 5 mg vitamine B5 nodig.

Er is geen veilige bovengrens vastgesteld, omdat er bijna geen nadelige effecten van een hoge vitamine B5-inname bekend zijn.

Wist u dat …

  • vitamine B5 vooral aanwezig is in vlees, vis, eieren, aardappelen, melk(producten), groente en fruit?
  • vitamine B5 ook betrokken is bij de aanmaak van hormonen, zoals anti-stresshormonen (cortisol) en geslachtshormonen (testosteron en progesteron), en bij de vorming van vitamine D?
  • u zich na uw operatie even minder energiek kunt voelen? Vitamine B5 draagt bij aan extra energie bij vermoeidheid.