Toepassingen vitamine B3

Ondersteunt uw energieniveau

Vitamine B3 (niacine) helpt energie vrij te maken uit vetten, koolhydraten en eiwitten in uw voeding en activeert zo de natuurlijke energie in uw lichaam.

Belangrijk voor uw huid

Ondersteunt het herstellend vermogen van uw huid en zorgt voor het behoud van een gezonde huid door het van binnenuit te verzorgen. Ook is vitamine B3 goed voor uw slijmvliezen.

Draagt bij aan uw hersenfunctie

Vitamine B3 helpt bij het functioneren van uw geheugen. Daarnaast is deze vitamine goed voor uw concentratievermogen en leerprestatie.

Bij vermoeidheid

Vitamine B3 kan het gebrek aan energie en vermoeidheid helpen verminderen, zodat u zich weer fit voelt.

Van belang voor uw zenuwstelsel

Vitamine B3 heeft een positieve invloed op de werking van uw zenuwstelsel.

Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid

Per dag heeft u als volwassene 13-17 mg* vitamine B3 nodig.

De bovengrens voor vitamine B3 is gesteld op 900 mg per dag.

* Respectievelijk voor vrouwen en mannen

Wist u dat …

  • vitamine B3 de energiestofwisseling bevordert. 
  • uw lichaam zelf ook vitamine B3 kan maken uit tryptofaan? Dit aminozuur is van nature in uw lichaam aanwezig. Verder haalt u vitamine B3 voornamelijk uit vlees, vis, graanproducten, groente en fruit.
  • u vitamine B3 kunt gebruiken als u zich na uw operatie opnieuw fit wilt voelen?