Toepassingen vitamine B2

Bij vermoeidheid

Vitamine B2 (riboflavine) heeft een gunstige invloed op de vermindering van vermoeidheid en moeheid, draagt bij aan uw fitheid en helpt energie vrij te maken uit uw voeding.

Goed voor uw zenuwen

Vitamine B2 heeft een positieve invloed op de werking van uw zenuwstelsel.

Voedt uw huid

Vitamine B2 helpt bij de verzorging van uw huid van binnenuit en is goed voor uw slijmvliezen.

Celbeschermend

Vitamine B2 helpt uw lichaamscellen te beschermen tegen invloeden van buitenaf.

Goed voor uw gezichtsvermogen

Vitamine B2 ondersteunt de conditie van uw ogen en helpt u om scherp te blijven zien.

Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid

Per dag heeft u als volwassene 1,1-1,5 mg* vitamine B2 nodig.

Er is geen veilige bovengrens vastgesteld, omdat er geen tot weinig nadelige effecten bekend zijn van een te hoge vitamine B2 inname.

* Respectievelijk voor vrouwen en mannen

Wist u dat …

  • melk(producten), vlees(waren), groenten, fruit en graanproducten belangrijke bronnen van vitamine B2 zijn?
  • een voedingssupplement dat vitamine B2 bevat, een opvallende gele verkleuring van de urine geeft en dit volkomen onschuldig is? 
  • vitamine B2 bijdraagt aan extra energie bij vermoeidheid?