Toepassingen vitamine B12

Aanmaak rode bloedcellen

Vitamine B12 (cobalamine) is van belang voor de aanmaak van uw rode bloedlichaampjes.

Helpt bij celdelingproces

Vitamine B12 speelt een rol in het proces van weefselgroei en -ontwikkeling in uw lichaam.

Draagt bij aan fitheid

Vitamine B12 helpt uw vermoeidheid en moeheid te verminderen.

Ondersteunt het energieniveau

Vitamine B12 helpt energie vrij te maken uit vetten, koolhydraten en eiwitten en activeert de natuurlijke energie in uw lichaam.

Zorgt mede voor goede weerstand

Vitamine B12 heeft een positieve invloed op uw immuunsysteem.

Goed voor uw geheugen en zenuwen

Vitamine B12 is gunstig voor een goede geestelijke balans, draagt bij aan uw concentratie en is goed voor uw geheugen en gemoedstoestand. Ook is vitamine B12 van belang voor uw zenuwstelsel.

Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid

Per dag heeft u als volwassene 2,8 µg vitamine B12 per dag nodig.

Als u zwanger bent of borstvoeding geeft, heeft u 3,8 µg vitamine B12 nodig.

Er zijn geen nadelige effecten bekend van een hoge inname van vitamine B12, er is daarom geen veilige bovengrens vastgesteld.

Wist u dat …

  • er 350 µg vitamine B12 aan de WLS Forte toe is gevoegd? Dit is een optimale aanvulling. 
  • vegetariërs en veganisten ook vaak hun voeding aanvullen met vitamine B12? Vitamine B12 komt namelijk vooral voor in dierlijke producten, zoals melk, eieren, vlees en vis.