Toepassingen jodium

Goed voor uw geheugen en concentratie

Jodium is goed voor uw geheugen, concentratievermogen en houdt uw geest helder.

Ondersteunt uw energieniveau

Jodium helpt energie vrij te maken uit vetten, koolhydraten en eiwitten en activeert de natuurlijke energie in uw lichaam.

Voedt uw huid

Jodium helpt bij de verzorging van uw huid van binnenuit en ondersteunt het herstellend vermogen van uw huid.

Goed voor uw schildklier

Jodium heeft u mede nodig voor een normale productie van schildklierhormonen en de werking van uw schildklier.

Van belang voor uw zenuwstelsel

Jodium heeft een positieve invloed op de werking van uw zenuwstelsel.

Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid

Per dag heeft u 150 µg jodium per dag nodig. 

Als u zwanger bent of borstvoeding geeft, dan heeft u respectievelijk 175-200 µg jodium per dag nodig. 

De maximaal veilige dosis voor jodium is 600 µg per dag.

Wist u dat …

  • jodium wordt toegevoegd aan zout en brood, omdat er van nature niet voldoende jodium in voeding aanwezig is?
  • u uw multivitamine niet tegelijk in moet nemen met uw schildkliermedicatie? Laat hier minimaal vier uur tussen.