Handige tips van onze diëtisten

Help!

Op sommige dagen valt het niet mee. Gelukkig kent het gehele FitForMe Team de meeste valkuilen, vaak vanuit eigen ervaring. Om u een handje te helpen, hebben we al onze tips verzameld.

Onthoud: elke reis van 1000 mijl begint met een eerste stap. En onderweg staan wij voor u klaar.

Probeer deze tips eens. Begin er met 1…

Lekkere trek

  • Wist u dat lekkere trek zich gedraagt als een golf? Het bouwt eerst op, gaat tot het hoogst haalbare punt en verdwijnt dan. Echt. Als het u lukt om dat ene punt voorbij te komen, verslaat u de lekkere trek. Surf the urge!
  • Ga niet winkelen met een lege maag, eet iets op voorhand. Als u inkopen gaat doen, doe dat dan met uw partner en maximaal twee keer per week.

Diëten

  • Eet regelmatig: plan 3 hoofdmaaltijden en 3 kleine extraatjes. Heeft u toch zin om te eten? Stel deze drang uit tot een gepast moment.
  • Kauw uw eten goed en slik het eten eerst door, voordat u de volgende hap op uw vork of lepel klaarlegt. 
  • Merkt u dat u te snel eet, eet dan eens voor een spiegel. Wat ook goed werkt, is om kinderbestek te gebruiken of hapjes ter grootte van een 5-centmunt te eten.
  • Poets uw tanden of neem een douche. Een simpel trucje dat werkt!
  • Probeer om kleinere slokjes te nemen als u drinkt.

Supplementen innemen

  • Neem de capsule eens in met een slokje water of suikervrije drank. Koffie kan de smaak neutraliseren en de inname makkelijker maken.
  • Als de capsule te groot is om in één keer door te slikken, dan kunt u de capsule ook openschuiven en de inhoud (poeder) innemen met een hapje suikervrije appelmoes of iets anders dat u lekker vindt.
  • Last van het opboeren van de geur? Neem de capsule dan tijdens de maaltijd in of vlak voor het slapen gaan. Dat werkt gegarandeerd!
  • Vergeet u snel om uw supplementen in te nemen? Zet de wekkerfunctie op uw mobieltje aan of maak een ‘reminder’ aan in Outlook. 

Misselijkheid

  • Drink 15-30 minuten voordat u gaat eten iets warms, zoals munt- of kamillethee of kippenbouillon.
  • Gember (druppeltjes of thee) helpt goed tegen misselijkheid.
  • Neem de capsule niet op een nuchtere maag, maar 1 of 2 uur na een maaltijd. 

Bewegen

  • Haal die stappenteller uit de kast! Kijk na de eerste week naar uw gemiddelde aantal stappen en probeer de week erna 500 stappen per dag erbij te zetten. Tienduizend stappen per dag is een mooi einddoel.
  • Is wandelen te saai voor u? Nodig dan een vriend of vriendin uit om mee te gaan. Willen zij ook niet? Laat dan de hond van de buren uit – die staat te trappelen om lekker naar buiten te gaan. 
  • Lach eens wat meer! Wist u dat 100 keer (echt goed) lachen hetzelfde aantal calorieën verbrandt als 10 minuten roeien? 

Maar ook...

  • Plan een moment van zonde in: dit is belangrijk want als u zichzelf iets gaat ontzeggen, dan gaat u er juist naar verlangen. Een lekkere traktatie op zijn tijd moet kunnen en smaakt extra lekker.
  • Niemand is perfect en u kunt niet van uzelf verlangen dat u 365 per jaar de perfecte persoon met een verkleinde maag bent.

Veel succes namens uw trouwe supporters!

Kunt u hier nog wat hulp bij gebruiken? Bel dan met een van onze klantenservice. Wij zitten klaar met nog veel meer tips. Telefoonnummer 010 - 22 355 28. FitForMe is er voor u!